Waar heeft Reiki zijn oorsprong.
Sensei Mikao Usui is de ontdekker van Reiki. Hij werd geboren op 15 augustus 1865 in het dorpje Yago in Yamagata-district in het Gifu-prefectuur (nabij Nagoya) in Zuid Japan. Hij is de ontdekker en grondlegger van Reiki, de (zelf)genezende methode die bekend staat als Reiki. Bovendien is hij de oprichter van de Usui Reiki Ryōhō; een stichting die de principes van de Reiki geneeswijze doorgeeft.

Wat is Reiki
Reiki is genezing door handoplegging. Via mijn handen wordt er universele levensenergie doorgegeven. Reiki is het Japanse woord voor universele levensenergie. Alles wat leeft en groeit, heeft deze energie en heeft deze energie ook nodig om te kunnen voortbestaan.
Reiki voorziet ons van de energie die we nodig hebben om gezond te zijn en te blijven op fysiek, emotioneel, spiritueel, energetisch en geestelijk niveau. Reiki werkt in op de oorzaak van de klacht en stroomt daarmee precies naar de plek waar het
uit balans of uit evenwicht is.
Reiki werkt goed voor mensen met lichamelijke, emotionele of geestelijke klachten. Reiki ontspant, verlicht pijn, geeft je rust en versterkt het afweersysteem. Daarnaast bevordert Reiki zelfbewustzijn en transformatie.
Kortom, het versnelt het genezings- en bewustzijnsproces op alle niveaus.
Klachten die goed te behandelen zijn:
Lichamelijk:
– Pijn: als hoofd, rug, schouder, nek en buikpijn
– Moeheid
– Slapeloosheid
– Stress
– Burn-out
– Overgevoeligheid
– Chronische aandoeningen
– Bij ernstige ziekten en aandoeningen kan deze therapie een aanvullende werking hebben.
Geestelijk:
– Hoog gevoeligheid
– Onzekerheid, versterken van eigenwaarde
– Vastgelopen zijn in het dagelijks functioneren
– Ontwikkelen van intuïtie
– Behoefte aan meer bewustwording.
Emotioneel:
– Verliesverwerking / rouw, scheiding